Скарбничка для учнів

КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В ГПД


Імітаційні вправи
1. «Йдуть солдати». Енергійна ходьба на місці з широки­ми вільними рухами руками і високим підніманням стегна. Дихання рівномірне: на 4 кроки — вдих, на 4 — видих. Виконати 70-80 кроків, звернути увагу на правильну ко­ординацію роботи рук і ніг: крок лівою, права рука вперед; крок правою, ліва рука вперед.
2. «Зростемо великими». В. п. — основна стійка. 1 — руки в боки (вдих); 2 — руки вгору, підвестись на носки, потягнутись і подивитись на руки (видих); 3 — опуститись на всю ступню, руки в сторони (вдих); 4 — руки вниз (ви­дих). Вправу виконати 6-8 разів у повільному темпі.
3. «Літак гойдає крилами». В. п. — стійка ноги нарізно, руки в сторони; 1 — нахил ліворуч; 2 — нахил праворуч. Дихання повільне, глибоке. Вправу виконати 10-12 разів у повільному темпі. Нахили робити тільки в боковій пло­щині; голову і тулуб не нахиляти вперед.
4. «Дроворуби». В. п. — стійка ноги нарізно, руки вни­зу, пальці зчеплені в «замок». 1 — руки вгору, прогнутися (вдих); 2 — енергійний нахил вперед, руки вниз (видих). Вправу виконати 6-8 разів у середньому темпі.
5. «Присядь грудкою». В. п. — основна стійка, руки на пояс. 1-2 — присісти на всій ступні, руками взятись за середи­ну гомілок, голову опустити — групування (видих); 3-4 — в. п. (вдих). Вправу виконати в повільному темпі 6-8 разів. Зверну­ти увагу на правильне виконання групування — коліна при­тиснути до грудей, руки до тулуба, голову нахилити до колін.
6. «М'ячик» В. п. — руки на пояс. Стрибки на місці на обох ногах. Стрибати м'яко на носках, ноги в колінах на­магатись не згинати, дихання рівномірне. Виконати до 25 стрибків і перейти на ходьбу на місці.

Конспект позакласного заняття в початковій школі
Гра «Слабка ланка» для молодших школярів. Сценарій
Автор: Петренко Надія Михайлівна, вчитель початкових класів. Комсомольська середня школа, Айтекебийский район, Актюбінська область.
Опис матеріалу: Дана розробка розрахована на учнів початкових класів і дозволяє ознайомитися з багатьма цікавими фактами в природі, в житті. Вона активізує розумову діяльність учнів.
Рішення багатьох завдань закріпить інтерес учнів до пізнавальної діяльності, сприяти розвитку розумових операцій і загальному інтелектуальному розвитку. Не менш важливим фактором даної розробки є прагнення розвинути в учнів умінь самостійно працювати, думати, а також удосконалювати навички аргументації власної позиції з певного питання.
Зміст уроку сприяє розвитку в учнів пам'яті, кмітливості, допитливості.
Тема: Гра «Слабка ланка»
Мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів.
Завдання: 
1. Активізувати пізнавальну діяльність учнів;
2. Розвивати мовлення, пам'ять учнів, кмітливість; розширювати їх кругозір;
3. Виховувати пізнавальний інтерес, працьовитість,
активність;
Обладнання: плакат, ребуси, аркуші паперу, маркери.
Тип уроку: урок - гра
Методи: словесний, наочний, проблемно-пошуковий;
Хід заходу:
Відбірковий тур:
1. Лялька з блакитними волоссям, подруга Буратіно?(Мальвіна)
2. Нуф-Нуф, Ніф-Ніф, А як звали третього?(Наф-Наф)
3. Избиваемый музичний інструмент.(Барабан)
4. Птах, знаменита візерунками на хвості.(Павич)
5. У вас руки, а у птахів?(Крила)
6. Майданчик для боксу.(Ринг)
7. Нелітаючий птах жарких країн.(Страус)
8. Повітря, що переміщується над поверхнею землі.
(Вітер)
Правила гри:
Учасникам задаються питання, потім учасники визначають, хто на їх думку найслабша ланка. Хто в турі є сильною ланкою, забороняється викидати з гри. Сильна ланка визначає лічильна комісія. Якщо відповідь не знаєте, що говорите «пас».
I - тур (8 осіб)
1. Багато суконь, багато хрускоту.(Капуста)
2. Не вогонь, а жгусь завзято.(кропива)
3. Ну і плаття, суцільно голки.(ялинка)
4. Посеред двору - золота голова(соняшник)
5. Прийшла без фарб, без пензля і перефарбувала все листя.
(Осінь)
6. Не розбивши горщика, не з'їси каші.(Горіх)
7. Хто цар звірів? (Лев)
8. Який звір допомагає переходити дорогу?(Зебра)
1. Як називається маленька кінь?(Поні)
2. Який звір дав назву короткої чоловічій зачісці.(Їжачок)
3. Хто замість вудки використовував свій хвіст?(Вовк)
4. Кого жартома називають косим?(Зайця)
5. Яка птах приносить немовлят?(Лелека)
6. Якого кольору прапор Казахстану?(Блакитного)
7. Яку пташку називають крилатим листоношею?(Голуб)
8. Яка птиця вміє рахувати роки життя?(Зозуля)
1.Зубы є, а хліб не їсть.(Пила)
2. Що не має ні початку, ні кінця?(кільце)
3. Під яким кущем сидить заєць під час дощу?(Мокрим)
4. Хто говорить на всіх мовах?(Луна)
5. Яке крило ніколи не літає?(Автомобіля)
6. Яку частину слова можна знайти в землі?(Корінь)
7. Скільки ніг у жука? (8)
8. У кого вуха на ногах?(у коника)
1.Сколько голосних букв в російській алфавіті?(10)
2. Що означає вираз «зарубай собі на носі»?
3. Якщо біля столу відпиляти кут, то скільки кутів у нього 
залишиться?(5)
4. Скільки кольорів у веселки?(7)
5. Яку форму має планета Земля?(Круглу)
6. Який спортивний снаряд тягнуть?(Канат)
7. Який з казкових героїв літав на Місяць?(Незнайко)
8. Що значить «бити байдики»: байдикувати чи працювати? (Ледарювати)
II - тур (7 осіб)
1. Як знайти невідомий доданок? (з суми відняти відомий доданок)
2. На далекій горі вогонь розгорається. (сонце)
3. Не спитавши, не постучась, двері відкриває. (вітер)
4. Яка птиця на прапорі Казахстану? (орел)
5. Як знайти невідомий множник? (добуток поділити на відомий множник)
6. Дихає курча в яйці? (дихає)
7. Хто його вб'є, той кров свою проллє. (комар)
1. Весь світ годую, а сама не їм. (Земля)
2. Без ніг, а біжить, без крил, а літає. (хмара)
3. Скільки років в 1 столітті? (100 років)
4. Мене просять, ждуть, а прийду - ховатися почнуть. (дощ)
5. Хто народиться з бородою? (козел)
6. Не кравець, а з голками не розлучається. (їжачок)
7. Скільки метрів в 1 км? (1000 м)
1. Як подає голос горобець? (цвірінькає)
2. З чим стрибають з літака? (з парашутом)
3. Кого впіймав старий неводом у відомій казці? (золоту рибку)
4. Хто керує нашою країною: король, чи президент? (президент)
5. Свічки горіли 3, 1 згасла. Скільки свічок залишилося? (1)
6. Сільський «будильник». Що це? (півень)
7. Хто прийде до нас на Новий рік? (Дід Мороз і Снігуронька)
1, 2,3,4,5,6,7 - ребуси 
III - тур (6 осіб)
1. Що трапляється з бджолою, коли вона вжалить? (вмирає)
2. Хто в лісі без сокир і кутів будує хату? (мурахи)
3. Спільна частина споріднених слів. (корінь)
4. Який страшний хижий звір ласий до малини? (ведмідь)
5. Сидить - зеленіє, летить - пожовтіє, падає - почорніє. (лист)
6. Сірувато, зубавато, по полю нишпорить, телят, хлопців шукає. (вовк)
1. Купався у ставку, та залишився сухим. (гуска)
2. Не князівської породи, а ходить з короною, не вершник, а зі шпорами. (півень)
3. Без рук, без ніг, стукає - в хату проситься. (вітер)
4. В воді родиться, а води боїться. (сіль)
5. Служить для утворення нових слів; стоїть після кореня. (суфікс)
6. Як знайти від'ємник? (зменшуваного відняти різницю)
1. Куди душа йде від страху? (п'ятки)
2. Як звали листоношу з Простоквашино? (Пєчкін)
3. Яке взуття краще всього підходить для бігу? (кросівки) 
4. Хто живе в барлозі? (ведмідь)
5. Яким словом називається і фрукт, і частину очі? (яблуко)
6. Як звали начальника умивальників? (Мойдодир)
IV тур (5 осіб)
1. Біжить по снігу, а сліду нема. (вітер, поземка)
2. Старий біля воріт, тепло уволок, сам не стоїть і стояти не велить. (мороз)
3. Головні члени речення. (підмет і присудок)
4. Яку ноту не покладеш в компот? (сіль)
5. Худим або жирним лягає ведмідь у барліг спати? (жирним)
1. Як пня дерева дізнатися його вік? (по кількості кіл)
2. Що їсть взимку жаба? ( нічого)
3. Сидить дівчина, в темній темниці, а коса на вулиці. (морква)
4. Сидить баба на грядках, вся в латках. (капуста)
5. Який звір спить всю зиму вниз головою? (кажан)
1. Яке слово пропущене у прислів'ї: « Без праці не витягнеш і ... зі ставка»? (рибку)
2. Чим ловлять метеликів? (сачком)
3. Четверта буква алфавіту. (Г)
4. Як назвати одним словом і листяне дерево, і дурного людини: липа чи дуб? (дуб)
5. Яка частина мови позначає дію? (дієслово)
V тур (4 людини) 
1. Що робить взимку їжак? (спить)
2. Навесні веселить, влітку холодить, восени живить, взимку зігріває. (дерево)
3. Що росте вниз вершиною? (бурулька)
4. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (квадрат)
1. Один багаття весь світ зігріває. (сонце)
2. Як називаються числа при додаванні? ( 1 доданок, доданок 2, сума)
3. Без рук малює, без зубів кусає. (мороз)
4. Білий, та не цукор, ніг немає, та й іде. (сніг)
1. Як називаються слова, протилежні за значенням? (антоніми)
2. Що треба говорити, коли тебе пригощають? (дякую)
3. Якого кольору заєць взимку? (білий)
4. На чому воліла пересуватися Баба-Яга? (мітла, ступа)
VI тур (3 людини)
1. Що йде, не рухаючись із місця? (час)
2. Перш ніж його ми з'їли, всі наплакаться встигли. (цибуля)
3. Чому кішка бігає? (не вміє літати)
1. Скільки яєць можна з'їсти натщесерце? (1)
2. Маленьке, кругле, а за хвіст не підняти. (клубок)
3. Що можна побачити із закритими очима? (Сон)
1. Кого покликала внучка в казці «Ріпка»? (Жучка)
2. Назвати компоненти різниці. ( уменьшаемое, від'ємник, різниця)
3. Будь моря немає на нашій планеті: Чорного або Зеленого? (Зеленого)
VII тур (2 людини)
1. Президент Казахстану (Назарбаєв)
2. Президент Росії. (Путін) 
1. Може півень назвати себе птахом? (не вміє говорити)
2. Ниток багато, а в клубок не смотаешь. (павутина)
1. Сама повзе, на собі дім везе. (равлик)
2. Блищить в чистій річці, спинкою сріблястою. (риба)
VIII тур (5 питань)
1. Бджолина сім'я. (Рой)
2. Приміщення для стрільби. (тир)
1. Кулик - не великий,
Цілої сотні велить.
То сядь, та вчися,
То встань, розійдися. (дзвінок)
2. Це тісний-тісний будинок:
Сто сестричок туляться в ньому.
І кожна з сестер
Може спалахнути як багаття! (Сірники)
1. Не джміль, не бджола, а жалить. (кропива)
2. Дванадцять братів дуг за одним біжать, але один одного не обходять. Місяці)
1. Зелена, а не луг, блекота, а не сніг, кудрява, а не людина. (береза)
2. Вся в дірках і зла, і кусюча така.
Тільки бабуся з нею ладнає,
Їй боки і тре, і гладить. (тертка)
1. Стоїть стовпом,
Горить вогнем:
Ні жару, ні пару,
Ні вугіль. (свічка)
2. Варто товстуха -
Дерев'яне черево,
Залізний пояс. (Бочка)










Коментарі